• Bladzijden: 216
  • Richtprijs: € 26,95
  • Datum: 21/06/2024
  • Uitgeverij: KNNV Uitgeverij
  • MINI EXPEDITIES IN EUROPA Kopen - prijs vergelijken: Proxis & Azur
  • MINI EXPEDITIES IN EUROPA Kopen - prijs vergelijken: BOL.com

Veel steden hebben méér te bieden dan winkelstraten, musea en klassieke bezienswaardigheden. Vaak hebben steden ook een wildere, meer natuurlijke zijde. Vooral die zoeken we op in deze rijkelijk geïllustreerde en kleurrijke uitgave. Vijfentwintig (eigenlijk 24 + 1) Europese steden komen aan bod, elk met hun wilde, natuurlijke en ook wel avontuurlijke mogelijkheden. Die "1" is geen stad, maar beslaat het Ruhrgebied. Eveneens aantrekkelijk natuurlijk.

Om het aanbod enigszins overzichtelijk te houden hebben de auteurs dat onderverdeeld in 5 hoofdstukken. Deze zijn: urban jungle, wild water, bergtochten, bounty-stranden en winter wonderland. België en Nederland worden elk vertegenwoordigd door één stad, beide in het hoofdstuk Wild Water. Het gaat respectievelijk om Leuven (drijven op de Dijle) en Amsterdam (suppen op de Amstel).

Even een greep uit het aanbod hangt een beeld op van de mogelijkheden: Londen (op safari in de stad), Malmö (de Rivièra van Zweden), Dublin (wildkamperen in de Wicklow Mountains), Bern (fietsen door een witte wereld), Milaan (verwilderen in het Val Grande), ... Bij ieder hoofdstuk hoort praktische informatie en tevens een aantal suggesties over wat er nog méér te beleven en ontdekken valt. Al vind ik bijvoorbeeld dat Antwerpen toch wel een eind weg ligt voor "rond Leuven".

Zoek je nog méér avontuurlijke uitdagingen dan vind je daarover beknopte informatie onder "Expeditie Pro Tips", die elk van de voormelde hoofdstukken afsluit. Ook daar valt er veel te beleven, maar je hebt wat meer werk met het zelf uitzoeken.

Veel leuke inspiratie voor mini expedities in ieder geval!

Ondertitel: "Avonturen in en om steden".

Tags: Avontuurlijke reizen, Vakantie Europa